فعالیتهای مالی

کارهای حسابداری ومالی

فعالیتهای مالی

کارهای حسابداری ومالی

کارهای حساب وکتاب شرکتها را انجام دهیم

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کشور ترکیه به عنوان یکی از شرکای تجاری مهم ایران در نواحی شمال غرب محسوب می شود. در چند ساله اخیر روابط اقتصادی این کشور با بازارهای ایران رونق زیادی گرفته است.

واردات کالا از ترکیه


از سوی دیگر تلاش برای نظارت بر ورود کالاهای وارداتی به منظور جلوگیری از جعل و سوء استفاده ضرورت پیدا کرده است. یکی از هدف های اصلی ترخیص کالا، حفظ امنیت تجاری و حمایت تاجران می باشد.

  • حسین هوشمند
  • ۰
  • ۰

صادرات کالاهای ساخته شده در کیش ،  اعم از اینکه مواد اولیه استفاده شده درآنها از منابع داخلی یا خارجی تهیه شده باشند کلا مجاز میباشد.



واردات کالا از چین


2 . صادرات کالاهای تولید شـده در کیش ، به داخل کشور بر اساس ارزش افزوده از پرداخت حقوق گمرکی معاف می باشد

  • حسین هوشمند
  • ۰
  • ۰

روش‌هایی که قاچاقچیان برای ورود غیرقانونی محصولات خود به داخل کشور استفاده می‌کنند، روش‌های متنوعی است. بخشی از این روش ها که مشخص شده‌است عبارتند از:

واردات کالا از ترکیه


۱- ورود کالا از مبادی غیر رسمی با استفاده از روش‌های غیر متعارف

  • حسین هوشمند
  • ۰
  • ۰

شرکت واردات کالا

واردات کالا و صادرات کالا از جذاب ترین فعالیت های بازرگانی می باشند. تاجران و شرکت های بازرگانی صادرات و واردات فراوانی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.




البته این نکته را نباید فراموش کرد که تجارت کاری تخصصی است و برای موفقیت در آن نیاز به دانش و تجربه کافی می باشد. شرکت ترخیص کارا به عنوان یک شرکت بازرگانی و به عنوان ترخیص کار رسمی گمرک ایران با کمک تیم حرفه ای خود و با دانش کافی در زمینه بازرگانی و بازاریابی و ترخیص کالا خدمات فراوانی را در زمینه صادرات و واردات کالا به بازرگانان ارائه می نماید.

زمانی که یک شرکت واردات کالا و صادرات یا تولید کننده اعم از شخص حقیقی یا حقوقی تصمیم می گیرد کالا یا محصولی را با سفارش از خارج به کشور وارد نماید اید با کلیات و اصول واردات کالا آشنایی داشته باشد و یا از مشاوره شرکت های خدمات بازرگانی و کمک شرکت های بازرگانی واردات و صادرات و شرکت ترخیص کالای متخصص در این خصوص بهره ببرد، در غیر این صورت ممکن است در روند واردات کالا از خارج از کشور به ایران، بدون بهره مندی از خدمات بازرگانی و مشاوره از ترخیص کار خبره در مراحل ترخیص کالا از گمرک های کشور با مشکلات فراوانی مواجه شود و به ناچار هزینه های مازادی را برای رهایی از مشکلات علاوه بر زمان تلف شده صرف نماید.

مراحل واردات کالا در شرکت های وارد کننده

شرکت های وارد کننده بایستی اشراف کافی به قوانین و مقررات صادرات و واردات به کشور داشته باشند. اشراف به قوانین واردات کالا به ایران در حوزه تخصص شرکت های خدمات بازرگانی و شرکت واردات صادرات می باشد. در ابتدای امر تولید کننده ، بازرگان ، شرکت واردات یا خریدار بنا به دلایل و شرایطی که دارد، نیازی را در بازار احساس می کند و متوجه می شود که می تواند با استفاده از روابط یا با استفاده از مشتری های خود کالای مدنظر را به بازار موجود وارد و از منافع آن بهره ببرد. یا بنا به نیاز سنجی و امکان سنجی ها در شرکت های تولیدی و تحقیقات بازار ( market research ) یا شم تجاری بازرگان تشخیص می دهد که موعد واردات کالایی خاص فرا رسیده است. در این حالت مطالعه اندازه بازار مورد نظر و بخش بندی بازار و سهم رقبا از بازار، شناخت میزان تقاضا و مصرف و درک ضرورت نیاز مردم به آن کالا پیش از وارد کردن آن کالا از دیگر کشور ها باید مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به درآمد و مصرف سرانه می توان متوجه شد که مردم به چه اندازه حاضر به پرداخت هزینه برای آن کالای خاص می باشند و این امر در کنار برآورد هزینه های بازرگانی و واردات کالا نهایتا منجر به برآورد صحیحی از واردات کالا ایجاد می نماید.

در گام بعدی شرکت واردکننده یا تولید کننده باید تصمیم بگیرد که کالای مورد نظر خود را از کدام کشور مبدا وارد نماید. البته در خصوص کالاهایی که دارای برند و نام تجاری مشخص هستند کار بازرگان آسان تر است زیرا از قبل مشخص می شود که کدام برند را باید از کدام کشور مبدا خریداری نمود. به عنوان مثال شرکت های پتروشیمی اعلام می کنند که به کالای خاصی با نام تجاری و برند معینی نیاز دارند، در این حالت شرکت بازرگانی واردات کالا را با توجه به برند آن از کشور مورد نظر انجام می دهد. این خلاصه ای بود از کلیات مراحل واردات کالا در شرکت واردکننده.

حال در صورتی که شرکت وارد کننده کالا یا شرکت تولیدی، کشور خاصی را به منظور واردات مد نظر نداشته باشد باید تصمیم گرفت که واردات از کدام کشور چرا و چگونه انجام گردد؟ البته برخی از کالاها دارای برند مبدا هستند به عنوان مثال شلوار جین با ورود کالا از ترکیه تامین می شود یا واردات ماشین آلات صنعتی در کارخانه های با سطح تکنولوژی بالا با واردات از آلمان صورت می گیرد، یا وارد کردن شیرآلات و صنایع پمپ سازی به کشور با واردات از ایتالیا انجام می شود. به عنوان مثال در صورتی که کسی تمایل به وارد کردن اسباب بازی به کشور را داشته باشد می بایست واردات خود را از شانتو چین انجام دهد. شرکت ترخیص کارا می تواند اطلاعات و داده های دقیق را در خصوص واردات کالا اعم از واردات کالا از چین ، واردات کالا از ترکیه ، واردات کالا از اروپا و … را به مشتریان خود بدهد به گونه ای کدام کالا را از کدام مبدا تامین نماید و پیچیدگی ها و منافع هریک ارائه خواهد کرد.

همچنین نمایندگان شرکت ترخیص کارا در کشورهای ترکیه، چین و کشورهای اروپایی مانند هلند ، آلمان و ایتالیا می توانند تولیدکنندگان و فروشندگان را شناسایی کرده، و با مذاکرات و جلسات متعدد با فروشندگان فهرستی از شرایط فنی، شرایط قیمتی، شرایط برند آن ها برای بازرگان و تجار و تولید کنندگان در ایران تهیه کنند و بازرگان می تواند برای کالا مورد نظر خود در خصوص واردات از یکی از این کشورها تصمیم گیری کند، شرکت ترخیص کارا به وکالت از طرف بازرگان یا تاجر عقد قرار داد را با شرکت های فروشنده مورد نظر انجام می دهد.

شرکت واردات کالا

واردات کالا و صادرات کالا از جذاب ترین فعالیت های بازرگانی می باشند. تاجران و شرکت های بازرگانی صادرات و واردات فراوانی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.


واردات کالا از چین


البته این نکته را نباید فراموش کرد که تجارت کاری تخصصی است و برای موفقیت در آن نیاز به دانش و تجربه کافی می باشد. شرکت ترخیص کارا به عنوان یک شرکت بازرگانی و به عنوان ترخیص کار رسمی گمرک ایران با کمک تیم حرفه ای خود و با دانش کافی در زمینه بازرگانی و بازاریابی و ترخیص کالا خدمات فراوانی را در زمینه صادرات و واردات کالا به بازرگانان ارائه می نماید.

زمانی که یک شرکت واردات کالا و صادرات یا تولید کننده اعم از شخص حقیقی یا حقوقی تصمیم می گیرد کالا یا محصولی را با سفارش از خارج به کشور وارد نماید اید با کلیات و اصول واردات کالا آشنایی داشته باشد و یا از مشاوره شرکت های خدمات بازرگانی و کمک شرکت های بازرگانی واردات و صادرات و شرکت ترخیص کالای متخصص در این خصوص بهره ببرد، در غیر این صورت ممکن است در روند واردات کالا از خارج از کشور به ایران، بدون بهره مندی از خدمات بازرگانی و مشاوره از ترخیص کار خبره در مراحل ترخیص کالا از گمرک
  • حسین هوشمند
  • ۰
  • ۰
خرید کردن در تایلند یکی از فعالیت های مطلوب بازدیدکنندگان است. در نتیجه، برای کمک به بازدیدکنندگان چند نکته درباره خرید بیان می کنیم تا بتوانند بهترین تجربه را از خرید در تایلند کسب نمایند. دانستن زمان و مکان خرید، نحوه چانه زدن، نحوه پرداخت پول، نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و سیاست های بازده، به بازدیدکنندگان کمک می کند بهتر بتوانند خریدهای سنگین خود در بانکوک را انجام دهند و یا چند سوغات کوچک بخرند و از زمان خریدن کردن در تایلند لذت ببرند.


ساعات خرید

  • حسین هوشمند
  • ۰
  • ۰

حمد محمودی نماینده مردم شهریار و عضو کمیسیون شوراها در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری با بیان اینکه تصاحب بازار نیازمند جذب سلیقه مشتری است،






گفت: هیچ محصولی نمی تواند تنها با شعار تولید ملی سهم بازارش را بالا برده و یا بازار را تصاحب کند. مواردی چون قیمت، تنوع، برند، خدمات پس از فروش، کیفیت کالا و تولید انبوه با قیمت پایین همگی دست به دست هم داده و شرایطی را برای محصول فراهم می کنند که بتواند بازاری را تصاحب کند.

وی با اشاره به بازار تصاحب شده توسط اجناس چینی، خاطرنشان کرد: ذائقه توزیع کنندگان عمده ما نیز مساله مهم دیگر است چون توزیع کنندگان عمده ذائقه شان آن است که سود بیشتری ببرند، لذا آنچه از چین وارد می کنند با 150 درصد سود بفروشند حال آنکه برای اجناس داخلی هر چه قدر هم که تلاش کنند بیشتر از 30 درصد نمی توانند سود ببرند چون قیمت از رقابت می گذرد و بالا می رود.

محمودی با تاکید بر اینکه این شرایط نشان دهنده آن است که ما اراده کافی برای این کار نداریم تصریح کرد: ما باید فرهنگ سازی کرده و به تولید کنندگان داخلی با تسهیلات و حمایت هایمان کمک کنیم و همه شرایط و موانعی که باعث کندی تولید می شود را از میان برداریم که البته این اقدامات را انجام ندادیم و حال انتظار هم داریم که مردم بیایند و جنس بدون تنوع و تک محصولی را خریداری کنند. لذا در این شرایط معلوم است است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی فروش محصولات داخلی بیشتر شعار بنظر می رسد، گفت: در هر حال هم دولت و هم مردم و هم تولید کنندگان باید توجه داشته باشند که خوابیدن طرح تولید و چرخ بازار باعث می شود که روز به روز به تعداد بیکاران ما افزوده گردد.

نماینده مردم شهریار متذکر شد: وارد کننده ما باید بداند که اولین کسانی که فردا بیکار می شوند فرزندان خود او و یا جوانان این مملکت هستند چون در حال حاضر دانش فنی، دستاورد و فناوری نتوانسته نظرات تولیدکنندگان داخلی ما را تامین کند چون علیرغم داشتن علم و فناوری لازم نمی توانند آنها را به تولید انبوه برسانند


چون پشتوانه دولتی انگونه که باید از آنها حمایت کند وجود ندارد و فرهنگ مردم نیز برای مصرف آن طور که باید باشد نیست و بازار رقابت مثل ان است که یک تیم درجه سوم را در مقابل تیم ملی قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه یک اراده ملی و یک تصمیم همگانی از دولت تا مردم برای نجات نسل های آینده شکل گیرد تا موانعی که تولید ما را تهدید می کند از میان برداشته شود، گفت: باید بررسی شود که چه عواملی باعث گرانی محصول در کشور می شود که البته یکی از این عوامل بحث ارزش افزوده، مالیات، بیمه و عدم صادرات است همچنین لازم است تسهیلات کافی در اختیار تولیدکننده قرار گیرد.

نماینده مردم شهریار افزود: یکی از عوامل هم آن است که قاچاق کالا بدون مالیات و بدون عوارض و بدون گمرکی در سطوح بالا در کشور از طریق منابع رسمی و غیر رسمی با قیمت تمام شده بسیار پایین قاچاق می شود. همچنین تنوع در تولید و در نظر گرفتن سلایق مردم هم مساله مهمی است.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان در دنیا همیشه به دنبال نوآوری، تکنولوژی های جدید، رنگ ها و نقش های متنوع هستند و همه هم آن را می طلبند حال آنکه ما تولیداتمان را سال به سال نه در طراحی شان دست می بریم و نه در پژوهش و مطالعه سلیقه آنها را بررسی کنیم لذا طبیعی است که آن انبوه تولید سفارشی انها باعث می شود که بازار ما را در دست گیرند.

محمودی با تاکید بر اینکه ما با ید بخش صنعت و دانشگاهمان را به یکدیگر پیوند دهیم تصریح کرد: بیشترین آمار بیکاران ما دانشجویان معماری و هنر هستند در حالیکه می توانند بیشترین اورده را برای کشور داشته باشند.

  • حسین هوشمند
  • ۰
  • ۰

قیمت تمام شده کالاهای چینی با قیمت تمام شده کالاها در ایران چه تفاوتی دارد؟

چین در حال حاضر بیش از یک هزار میلیارد دلار صادرات به اقصی نقاط دنیا دارد. این کشور با کیفیت‌ترین کالاهای خود را به اروپای غربی و آمریکا می‌دهد و به ما هم می‌دهد



. برای مثال یک جفت کفش چینی در فروشگاه‌های ایتالیا، یک هزار دلار به فروش می‌رسد. چین از آن نوع کفش به ما هم می‌دهد، اما در مقابل به تناسب بازار، کفش «یک دلاری» نیز در اختیار ما می‌گذارد.

بر این اساس، پرسش ما از دولتمان این است که «چرا چین کالاهای خوب خود را هم ارزان تمام می‌کند» و در حال حاضر حتی کالاهای درجه یک چینی هم از کالاهای ما ارزان تر تمام می‌شود. بیاییم این موضوع را بررسی کنیم.

وزیر بازرگانی اخیرا در اظهارنظری در نشست خبری خود، اعلام کرد که «اگر کیفیت کالاهایی مثل کالاهای چینی نامطلوب است، تقصیر و تخلف کشور مبدا نیست، بلکه تقصیر کشور مقصد است که از آن کشور کالا می‌خرد»، نظرتان در این مورد چیست؟

ما هرگز کالای بی‌کیفیت از چین نمی‌خریم. کالای بی‌کیفیت را قاچاقچی‌ها وارد کشور می‌کنند که مسوولان باید جلوی این موضوع را بگیرند. کالاها ابتدا وارد مبادی رسمی می‌شوند، اما آن قدر موانع گمرکی بر سر راه تاجران وجود دارد که این کالاها، دوباره خارج می‌شوند و از مبادی غیررسمی برمی‌گردند.


آقای غضنفری عزیز هم می‌دانند که چین خود اعلام می‌کند که هم کالای متوسط دارد و هم کالای خوب و می‌گوید اگر ایرانی‌ها از او کالای خوب بخواهند، کالاهای متوسطش را از مبادله کنار می‌گذارد.

حال بعضی از ایرانی‌ها که شمارشان البته اندک است، از چین کالای متوسط می‌خرند. این افراد در مبادی رسمی برای ورود کالاهای خود با مشکل مواجه می‌شوند و همان روندی که به آن اشاره شد، برای ورود این نوع کالاها تکرار می‌شود.

پس به اعتقاد شما، بی‌کیفیت بودن کالاهای چینی صرفا یک شائبه است که نباید مدنظر مدیران قرار گیرد و زمینه برخوردها و اظهارنظرهای تبعیض‌آمیز را فراهم کند؟

دقیقا. این را هم در نظر بگیرید که برای مثال هم‌اکنون در اروپا کالای مراکشی وجود دارد. حال اگر اروپا از توزیع آن کالاها جلوگیری کند، می‌بینیم که این کالاهای بی‌کیفیت از مبادی رسمی و غیررسمی وارد ایران می‌شوند. از سوی دیگر، مگر در فروشگاه‌ها و حراجی کشورهایی مثل آلمان و انگلیس، کالای بی‌کیفیت که به نصف قیمت فروخته می‌شود، دیده نمی‌شود؟ پس باز هم باید پرسید که چرا به شائبه بی‌کیفیت بودن کالاهای چینی از داخل و خارج دامن زده می‌شود؟!

بنابراین، شما معتقدید که در حال حاضر همه کالاهای بی‌کیفیت چینی به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند.

بهتر است بگوییم ۸۰ تا ۹۰ درصد.

اگر این رقم را در نظر بگیریم، چرا همچنان بر این حوزه نظارت لازم اعمال نمی‌شود؟

پرسش من هم دقیقا همین است. اگرچه باید در نظر داشت که ما دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز داریم که کنترل آنها آسان نیست. در این بین ستاد مبازره با قاچاق کالا و نیروی انتظامی هم تلاش خود را می‌کنند.

آیا این توجیه قابل قبول است؟

توجیه است دیگر. شرایط ویژه است و نمی‌توانند کنترل کنند. در عین حال، سه مورد دیگر؛ یعنی ورود از افغانستان، عراق و بازارچه‌های مرزی هم عاملی برای تشدید این ناتوانی در عدم کنترل ورود کالاهای غیرمجاز و بی‌کیفیت به کشور شده است.

از ۳۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری میان ایران و چین، سهم کالاهای مصرفی وارداتی چقدر است؟

سهم صادراتی ما با احتساب انرژی، ۶۰ درصد و سهم وارداتی ما ۴۰ درصد است. بر این اساس، ما تنها کشوری هستیم که در مبادلات تجاری با چین در طی ۲۰، ۲۵ سال اخیر، همواره ذی‌نفع و دارای سمت و سوی مثبت بوده‌ایم. سهم واردات کالاهای مصرفی از چین هم حداکثر ۵/۴ میلیارد دلار است.

  • حسین هوشمند
  • ۰
  • ۰

همانطور که می دانید کالای چینی به ارزان بودن شناخته شده است و خیلی ها این کشور را ناجی قشر مستضعف می دانند چرا که با عرضه محصولات ارزان قیمت به استفاده ی همگان از تکنولوژی روز کمک میکند! اما واقعیت امر چیزی دیگر است و شاید تصور ذکر شده، نتیجه ی بازخورد ارزان بودن اجناس چینی در بازار باشد. مثلا کارخانه های شرکت سونی که تولید کننده لوازم برقی و الکترونیکی است، تا چند سال پیش در ژاپن بود اما به دلایل زیر و صدها دلیل دیگر، این شرکت و ده ها شرکت دیگر تکنولوژی و کارخانه های خود را به چین و تایوان منتقل نمودند.

americamadeinchina

  • حسین هوشمند
  • ۰
  • ۰

از آنجاییکه که 90 درصد کالاهای تولیدی جهانی و بیشتر از 80 درصد کالاهای وارداتی در جهان متعلق به کشور چین است؛‌ از نظر شرکت‌ها و صاحبان کسب و کارها، واردات کالا از این کشور دارای سطح رشد بالا امری حسابگرانه است.

به دلیل دستمزدهای پایین نیروی کار و نهاده‌های تولیدی ارزان قیمت‌تر در این کشور، حاشیه سود واردات از این کشور بیشتر از سایر کشورها خواهد بود. از سوی دیگر، امروزه با پیشرفت ظرفیت‌های تولیدی، زمان انتقال کالا از کشور چین سریع‌تر از گذشته است.

  • حسین هوشمند
  • ۰
  • ۰

حسابداری صنعتی چیست؟

حسابداری صنعتی شاخه‌ای از علم و فن حسابداری است که وظیفه جمع آوری اطلاعات مربوط به عوامل هزینه و محاسبه بهای تمام شده محصولات و خدمات را بر عهده داشته و با تجزیه و تحلیل گزارشها و بررسی راههای تولید، روشهای تقلیل بهای تمام شده تولیدات را بیان می‌کند.


  • حسین هوشمند